fredag 7 september 2007

forte utmanar... #1

FIGHT #1
FORTE VS ANIMÉ

Svt ska bjuda på tecknade japanska filmer hela natten. Eftersom forte består utav mängatecknare kommer vi givetvis följa detta. Och det vill vi även att ni gör. Svenska tecknare från vår generation och framåt kan nog inte undvika mangaboomen i Sverige och sättet det påverkat vårt tecknande. Så tecknare såsom läsare, bunkra upp dig i soffan och följ en bit vacker historia.

Natten till ära blev seriekollektivet forte utmanade utav seriekollektivet Enheten. Och nu har vi även utmanat Björn Åkerblom, frilansande kulturskribent. Målet är att hålla sig vaken längst. Vinnaren vinner ett gratis internet.

3 kommentarer:

Li sa...

Detta är första gången på länge som jag frågar mig: "Varför har jag ingen tv?"

Anonym sa...

We're the champions!
RJ

Tomas Antila sa...

jag var uppe tills fem minuter in i Perfekt Blue. Dels för att jag försöker ha en god dygnsrytm men mestadels för att jag jobbade dagen efter. Suck:(